Тема уроку. Аплікація з паперу. Практична робота. Виготовлення новорічної листівки.

Мета уроку. Розкрити учням поняття «естетика», «естетичний»,       закріпити уміння працювати з ножицями, папером, клеєм, вчити виготовляти вітальні листівки; розвивати уяву, фантазію; виховувати естетичний смак, почуття взаємодопомоги, колективізму.

 

Обладнання. Таблиці поетапного виконання, зразки листівок, шаблони ялинок, картон блакитного кольору, папір зеленого і білого кольору, вата, клей, ножиці, сніжинки, іграшка, книга, цукерки.

 

 

Хід уроку

 

1.     Організація класу.

1.1.         Привітання

Дзвоник всім нам дав наказ –

                                       До роботи швидше в клас.

                                       Біля парти станем чемно –

                                       Хай мине час недаремно.

                                       Щоб урок пройшов цікаво,

                                       Всі берімося до справи.

-         Сідайте, діти.

1.2.         Перевірка готовності до уроку та робочих місць учнів.

-         Діти, сядьте рівненько, покладіть руки на парти. Перевірте, чи все необхідне для уроку є у вас на партах. Допоможуть нам у цьому загадки.

1.2.1.  Відгадування загадок.

1)     Два кінця, два кільця,                           2) Пінопласт, папір, картон,

А посередині цвях.                                    Скло, пластмасу й шкіру

                           (ножиці)                                Об’єднаю швидко я,

                                                                              Щоб жили у мирі. (клей)

 

2)     Зіронька красива, біла,

На мою долоню сіла.

Поки її розглядала,

Зірка крапелькою стала.

                     (сніжинка)

 

-         Таким чином, для уроку необхідні: клей, ножиці, сніжинка, картон блакитного кольору, папір зеленого кольору, шаблон ялинки, вата, фломастери.

1.3.         Повторення правил ТБ, робочої людини.

-         Перед тим як братися до справи, треба згадати правила ТБ, робочої людини.

-         Як користуватися ножицями?

-         Як ножиці повинні лежати на столі?

-         Як користуватися клеєм?

-         Як треба поводитися робочій людині?

-         Я сподіваюся, що всі ви будете дотримуватися цих правил.

2.     Мотивація навчальної діяльності.

2.1.         Розповідь з елементами бесіди.

-         До нас на урок завітало Левенятко – наш давній друг. Він прийшов не просто так, а за допомогою. Левеня запросило на ялинку своїх друзів і не знає, що їм подарувати. Спочатку хотів привітати їх смачними цукерками, адже поласувати ними полюбляють усі. Але потім вирішив, що такий подарунок не слід дарувати – його з’їдять, і на згадку нічого не залишиться.

-         Діти, порадьте, що можна подарувати друзям, щоб залишилося на пам'ять? (іграшки, книги, листівки).

-         Де це можна взяти? (купити)

-         А який подарунок найдорожчий? (зроблений своїми руками)

-         Так, найдорожчий подарунок – зроблений своїми руками, адже у ньому – частинка вашої душі.

-         Що можна зробити власними руками? (листівку).

3.     Повідомлення теми і мети уроку.

-         Діти, Левенятко не знає, як виготовити листівку. А ви? (ні). Сьогодні ми навчимося робити новорічну листівку. Ви згоні допомогти Левеняткові?

-         Ось погляньте, які листівки є у нашому класі. Вони надруковані на спеціальних друкарських станках. Проте, людині дуже приємно отримати листівку, яку даруючий виготовив власноруч.

-         Ви бачите, що всі листівки дуже красиві, мають естетичний вигляд. Наука про прекрасне називається «естетика».

4.     Планування наступних трудових дій.

4.1.         Інструктаж.

-         Зараз я розкажу вам послідовність виконання роботи.

 

1)     картон блакитного кольору перегинаємо навпіл.

2)     по лінії відрізаємо частину картону

3)     відриваємо маленькі шматочки вати і приклеюємо на ту частину, яку позначено крапками.

4)     на папері зеленого кольору, зігнутому навпіл, обводимо шаблон ялинки.

5)     вирізаємо ялинку і розгортаємо.

6)     розгорніть листівку, і приклейте ялинку посередині (ближче до землі); домалюйте стовбур фломастером коричневого кольору; на ялинку приклейте кілька шматочків вати; підпишіть листівку.

 

7)     з білого паперу вирізати сніжинку.

 

8)     закрийте листівку і на передній частині приклейте сніжинку (посередині).

 

 

 

-         Чи всі зрозуміли порядок виконання роботи?

-         Повторіть.

5.     Практична робота.

5.1.         Поточний інструктаж

5.2.         Індивідуальний інструктаж

5.3.         Визначення робіт для виставки.

-         Настав час обрати найкращу листівку. Левеняткові усі листівки подобаються. Він уважно спостерігав за вашою роботою і запам’ятав, як треба виготовляти листівки. За вашу допомогу ці листівки ви можете залишити собі або подарувати рідним чи знайомим.

6.     Підсумок уроку.

6.1. Бесіда

- Чим ми займалися на сьогоднішньому уроці?

-  Яку добру справу ви зробили?

- Як ви привітаєте своїх друзів з Новим Роком?

- на цьому урок закінчено. До побачення!