Додаток до листа
ПРОЕКТ
Рекомендації педагогічної конференції
«Про підсумки розвитку дошкільної, загальної середньої, позашкільної та професійно-технічної освіти у 2015/2016 навчальному році та завдання на 2016/2017 навчальний рік»
Заслухавши і обговоривши доповідь Міністра освіти і науки України Лілії Гриневич, виступичленів уряду, народних депутатів України, представників місцевих органів управління освітою, педагогічних працівників, громадськості про підсумки розвитку дошкільної, загальної середньої, позашкільної та професійно-технічної освіти у 2015/2016 навчальному уроці та підготовку до нового навчального року, ознайомившись з Концепцією нової української школи, змінами до програм початкової школи, учасники педагогічної конференції наради рекомендують:
Міністерству освіти і науки України:
- забезпечити обговорення і прийняття Концепції нової української школи;
- забезпечити нормативно-організаційний супровід діяльності опорних шкіл;
- розробити проекти концепції нових державних стандартів загальної середньої освіти;
- подати до Кабінету Міністрів України доопрацьований проект Закону України «Про професійну освіту»;
- розробити рекомендації щодо шляхів оптимізації мережі позашкільних навчальних закладів в умовах децентралізації влади та створення об’єднаних територіальних громад;
- затвердити перелік професій загальнодержавного значення, підготовка за якими у професійно-технічних навчальних закладах здійснюватиметься за кошти державного бюджету;
- продовжити здійснення заходів щодо дебюрократизації школи, спрощення документообігу;
- створити нову систему освітньої статистики та освітньої аналітики;
- забезпечити підготовку до участі у міжнародному дослідженні якості середньої освіти PISA-2018.
Департаментам (управлінням) освіти і науки обласних та Київської міської державних адміністрацій, іншим місцевим органам управління освітою, керівникам навчальних закладів:
- забезпечити належну підготовку дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних та професійно-технічних навчальних закладів до нового навчального року, безперешкодний доступ дітей з особливими освітніми потребами до будівель і приміщень.
У дошкільній освіті продовжити:
- роботу з розширення мережі дошкільних навчальних закладів різних типів і форм власності, у тому числі шляхом урізноманітнення моделей організації дошкільної освіти;
- впровадження інклюзивної освіти у дошкільних навчальних закладах.
У загальній середній освіті:
- забезпечити функціонування опорних шкіл та сприяти розширенню мережі таких закладів;
- вжити заходів щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, зокрема, керівників та вчителів опорних шкіл, вчителів початкових класів та педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів, які працюють з учнями з особливими освітніми потребами;
- забезпечити інтеграцію дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітній простір шляхом створення умов для їх навчання в інклюзивних та спеціальних класах загальноосвітніх навчальних закладів;
- забезпечити навчальні заклади працівниками психологічної служби з метою організації належного психологічного і соціального супроводу дітей, постраждалих внаслідок військових дій, а також їх батьків;
- налагодити міжвідомчу взаємодію щодо проведення профілактичної роботи з питань запобігання протиправній поведінці, алкогольній та наркотичній залежності дітей, учнівської та студентської молоді;
- посилити та урізноманітнити форми і методи національно-патріотичного виховання дітей та молоді, активно залучаючи до цього органи учнівського самоврядування та громадські організації, забезпечити організацію і проведення Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри "Сокіл" ("Джура").
У позашкільній освіті:
- не допускати під час навчального року безпідставного закриття позашкільних навчальних закладів;
- під час оптимізації мережі позашкільних закладів дотримуватись вимог законодавства в частині забезпечення рівного доступу дітей до позашкільної освіти відповідно до їх особистісних потреб та потреб громади;
- активізувати роботу з обдарованими і талановитими дітьми, створювати умови для розвитку їх творчих здібностей і навичок самостійного наукового пізнання, самоосвіти та самореалізації.
У професійно-технічній освіті:
- вжити заходів щодо вирішення проблемних питань фінансування професійно-технічних навчальних закладів, зокрема виплати заробітної плати, стипендії та оплати енергоносіїв, комунальних послуг.
- забезпечити формування регіонального замовлення на підготовку кадрів у професійно-технічних навчальних закладах на 2016-2017 навчальний рік;
- затвердити регіональні плани розвитку професійно-технічної освіти з урахуванням оптимізації мережі професійно-технічних навчальних закладів;
- забезпечити отримання професійно-технічними навчальними закладами документів на право власності на майно та на володіння земельною ділянкою.
Інститутам післядипломної педагогічної освіти:
- організувати проведення у кожному районі методичних об’єднань учителів початкових класів у зв’язку із затвердженням оновлених програм та запровадження компетентнісного підходу до навчання.