Download
Лист МОН 1-9-435 від 17.08.2016.pdf
Adobe Acrobat Document 18.5 KB

 Додаток до листа

 

ПРОЕКТ

 

 

Рекомендації педагогічної конференції

«Про підсумки розвитку дошкільної, загальної середньої, позашкільної та професійно-технічної освіти у 2015/2016 навчальному році та завдання на 2016/2017 навчальний рік»

 

 

Заслухавши  і обговоривши доповідь Міністра освіти і науки України  Лілії Гриневич, виступичленів  уряду, народних депутатів України,  представників місцевих органів управління освітою, педагогічних працівників, громадськості про підсумки розвитку дошкільної, загальної середньої, позашкільної та професійно-технічної освіти у 2015/2016 навчальному уроці та підготовку до нового навчального року, ознайомившись з Концепцією нової української школи, змінами до програм початкової школи, учасники педагогічної конференції наради рекомендують:

 

Міністерству освіти і науки України:

- забезпечити обговорення і прийняття Концепції нової української школи;

- забезпечити нормативно-організаційний супровід діяльності опорних шкіл;

- розробити проекти концепції нових державних стандартів загальної середньої освіти;

- подати до Кабінету Міністрів України доопрацьований проект Закону України «Про професійну освіту»;

- розробити рекомендації щодо шляхів оптимізації мережі позашкільних навчальних закладів в умовах децентралізації влади та створення об’єднаних територіальних громад;

- затвердити перелік професій загальнодержавного значення, підготовка за якими у професійно-технічних навчальних закладах здійснюватиметься за кошти державного бюджету;

- продовжити здійснення заходів щодо дебюрократизації школи, спрощення документообігу;

- створити нову систему освітньої статистики та освітньої аналітики;

- забезпечити підготовку до участі у міжнародному дослідженні якості середньої освіти PISA-2018.

 


Департаментам (управлінням) освіти і науки обласних та Київської міської державних адміністрацій, іншим місцевим органам управління освітою, керівникам навчальних закладів:

- забезпечити належну підготовку дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних та професійно-технічних навчальних закладів до нового навчального року, безперешкодний доступ дітей з особливими освітніми потребами до будівель і приміщень.

У дошкільній освіті продовжити:

- роботу з розширення мережі дошкільних навчальних закладів різних типів і форм власності, у тому числі шляхом урізноманітнення моделей організації дошкільної освіти;

- впровадження інклюзивної освіти у дошкільних навчальних закладах.  

 У  загальній середній освіті:

- забезпечити функціонування опорних шкіл та сприяти розширенню мережі таких закладів;

- вжити заходів щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, зокрема, керівників та вчителів опорних шкіл, вчителів початкових класів та педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів, які працюють з учнями з особливими освітніми потребами;

      -  забезпечити інтеграцію дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітній простір шляхом створення умов для їх навчання в інклюзивних та спеціальних класах загальноосвітніх навчальних закладів;

         -  забезпечити навчальні заклади працівниками психологічної служби з метою організації належного психологічного і соціального супроводу дітей, постраждалих внаслідок військових дій, а також їх батьків;

- налагодити міжвідомчу взаємодію щодо проведення  профілактичної роботи з питань запобігання протиправній поведінці, алкогольній та наркотичній залежності дітей, учнівської та студентської молоді;

         - посилити та  урізноманітнити форми і методи національно-патріотичного виховання дітей та молоді, активно залучаючи до цього органи учнівського самоврядування  та громадські організації, забезпечити організацію і проведення Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри "Сокіл" ("Джура").

У позашкільній освіті:

 - не допускати під час навчального року безпідставного закриття позашкільних навчальних закладів;

- під час оптимізації мережі позашкільних закладів дотримуватись  вимог законодавства в частині забезпечення рівного доступу дітей до позашкільної освіти відповідно до їх особистісних потреб та потреб громади;

 - активізувати роботу з обдарованими і талановитими дітьми, створювати умови для розвитку їх творчих здібностей і навичок самостійного наукового пізнання, самоосвіти та самореалізації.

 

У професійно-технічній освіті:

- вжити заходів щодо вирішення проблемних питань  фінансування професійно-технічних навчальних закладів, зокрема  виплати заробітної плати, стипендії та оплати енергоносіїв, комунальних послуг.

- забезпечити формування регіонального замовлення на підготовку кадрів у професійно-технічних навчальних закладах на 2016-2017 навчальний рік;

- затвердити регіональні плани розвитку професійно-технічної освіти з урахуванням оптимізації мережі професійно-технічних навчальних закладів;

- забезпечити отримання професійно-технічними навчальними закладами документів на право власності на майно та на володіння земельною ділянкою.

Інститутам післядипломної педагогічної освіти:

- організувати проведення у кожному районі методичних об’єднань учителів початкових класів у зв’язку із затвердженням оновлених програм та запровадження компетентнісного підходу до навчання.