Пізнавальну діяльність молодших школярів стимулюють ігрові фізкультхвилинки. Граючись, дитина краще сприймає, осмислює та запам’ятовує навчальний матеріал. 

 

Фізкультхвилинки

 

„Чапля”

Учитель оголошує конкурс на кращу чаплю. За сигналом діти повинні праву ногу зігнути в коліні, повернути її 90 градусів до лівої і притиснути ступню до стегна лівої ноги якомога вище. Руки на поясі. Очі заплющені. Необхідно протриматися в такому положенні якомога довше. Ця гра тренує вестибулярний апарат і розвиває здатність концентрації уваги, а також завжди дуже смішить дітей.

 

„Парашутисти”

Ведучий оголошує дітям, що зараз вони потренуються стрибати з парашутом. Пропонує зігнути руки в ліктях і тримати їх на поясі, стискаючи уявні стропи парашута. Стрибок полягає в тому, щоб, не припиняючи „стискати стропу”, підстрибувати вгору якомога вище, а опускатися якомога м’якше. Стрибаючи потрібно відтягувати носки ніг вниз. Під час приземлення ноги повинні працювати як пружини. Приземлення завершується м’яким та глибоким присіданням. Без зупинки руху з положення сидячи навпочіпки відбувається наступний стрибок. Діти за сигналом гонгу протягом 45 секунд виконують стрибки. Ця вправа зміцнює зв’язки та сухожилля у ділянці стоп та кісточок. Вони є профілактикою можливих падінь (наприклад в ожеледь).

 

„Вуха”

 Для виконання цієї вправи потрібно сісти на край стільця. За сигналом діти нахиляють голову до плечей, по черзі зліва направо і справа наліво. Нахили виконуються сильно і різко, так, щоб при кожному нахилі дістати вухом до плеча. Вправа виконується 20 секунд. У цій вправі розігріваються вуха, а через нервові закінчення у вушних раковинах збуджується і весь організм. Крім того, розробляється рухливість шийних хребців.

 

«Ведмідь»

Учитель пропонує дітям уявити, як повільно ходить ведмідь, вайлувато переступаючи з ноги на ногу; як бігає — швиденько й прямо пересувається вперед (дозволити школярам пробігти від своїх парт до дошки), як він бурчить.

 

«Піаніно»

Поставити всі пальці на парту і під рахунок вчителя «раз і два» (на раз відриваємо від парти), імітується гра на піаніно, пальці перебираються по порядку, починаючи від великого до мізинця.

 

«Комарики»

Школярі виходять із-за парт, спочатку звуками імітують дзижчання комара, потім руками — його політ навколо голови, рук, ніг, ловлять його оплесками. Наприклад: «Комарик над головою» — діти плещуть у долоні над головою. «Комарик біля вуха » і т.д.

 

«Чи знаєш ти свій клас?»

Учитель: «Покладіть ручки і заплющіть очі. Я називаю предмет, який є в нашому класі, а ви показуєте на нього рукою, коли я скажу: «Розплющити очі», ви побачите, чи правильно показали».

 

«Гойдалки»

Стати прямо, ноги нарізно, руки на пояс. Гойдатися, піднімаючись на носки й опускаючись на п'яти під рахунок учителя «раз і два» («раз» — на носки, «два» — на п'яти. 10 разів).

 

«Будь уважним»

Школярів заспокоїти, посадити рівно, запропонувати руки покласти на парту, закрити очі і під повільний рахунок зробити кілька обертів головою: на «раз» - підборіддя торкається грудей; на «два» - голова нахиляється праворуч; на «три» - потилиця повисла над спиною; на «чотири» - голова нахиляється ліворуч. (Вправу виконуємо 3-4 рази). Відкрити очі, подивитись на парту і сусіда. По команді вчителя погляд перевести на стіну, потім у вікно, знайти за вікном предмет, розташований якомога далі. Можна, щоб учні відповіли на запитання: «Який предмет ви побачили?».

 

«Косар»

Встати з-за парт, випростатися, ноги нарізно, руки перед собою. Повертаючись ліворуч і праворуч, робити широкі рухи руками «раз» і «два», ніби косячи траву. Дихання вільне. (Виконувати в середньому темпі 5-6 разів).

 

«Потягни канат»

Стати прямо, руки нарізно, підняти руки вгору (вдихнути повітря), робити такі рухи, ніби тримаєшся за канат і тягнеш його вниз. Трохи згинаючи коліна видихати повітря, до рахунку вчителя 7-8. (Виконувати 3 рази).